اطلاعیه شورای اسلامی روستای آرتون طالقان - شماره 11

 

 اهالی محترم و بزرگوار روستای آرتون طالقان

 

 احتراما" به استحضار میرساند :  

1- با توجه به پیشنهاد اداره محترم جهاد کشاورزی شهرستان طالقان مبنی بر مشخص نمودن منطقه ای به منظور کاشت درخت بادام دیمی, پس از مشورت و مذاکره با بزرگواران و ریش سفیدان روستا منطقه تپه های خلددره به جهاد کشاورزی پیشنهاد گردید و اداره محترم جهاد کشاورزی در اردیبهشت ماه 1391 نسبت به کاشت درخت در تپه های عسلی سر و خلد دره به مساحت حدود هشت هکتار نمود و پس از پایان عملیات درختکاری براساس صورتجلسه تحویل ریاست محترم هیئت مدیره تعاونی روستای آرتون جناب آقای حاج علی اکبر آقاصفری گردید. 

نگهداری درختها شامل آبیاری و حراست به عهده تعاونی بوده و پس از پنج سال و به محض به ثمر رسیدن درختها در اختیار مالکین هر زمین قرار میگیرد.لذا جهت تامین هزینه نگهداری این درختها نیاز به همراهی مالکین محترم عسلی سرتپه و تپه های خلددره میباشد که مراتب در جلسه عمومی باستحضار خواهد رسید.در ضمن از پیگیریهای مستمر جناب آقای حاج علی اکبر آقاصفری در جهت عملیاتی شدن پروژه قدردانی فراوان میگردد.  

2- با توجه به اعلام جهاد کشاورزی مبنی بر مشخص نمودن مکانی به منظور ایجاد استخر جهت جمع آوری و ذخیره آب (که از ابتدای مهر ماه تا اواخر اردیبهشت ماه بلا استفاده میباشد) شورای اسلامی با مذاکرات انجام شده و اخذ نظرات اهالی و جمع بندی این نظرات دو نقطه بشرح ذیل جهت انجام این امر پیش بینی کرده است:  

   1- انتهای سر نوا زمین ابندای زردکندان به مساحت حدود 1000 متر مربع 

   2- تپه شتر سنگ (عسل بره) به مساحت حدود 8000 متر مربع  

هزینه احداث استخر که کاملا" ایزوله میباشد توسط جهاد کشاورزی تامین و هزینه انتقال آب از چشمه های روستا تا محل استخر به عهده اهالی محترم میباشد. 

 

شایان ذکر است با انجام این پروژه بخش اعظمی از املاک روستا که به علت کمبود آب سالها بدون استفاده مانده است قابل کشت درخت و سایر محصولات کشاورزی میگردد. 

 

3- جلسه عمومی روستا جهت اجرای این پروژه بزرگ در روز یکشنبه مورخ 14/03/91 ساعت 10 صبح در محل مسجد امام حسین (ع) واقع در روستای آرتون برگزار خواهد شد. 

 

4- مراسم جوی درکنی یا جوی پاک کنی که هر ساله برای تمیز کردن مسیر آبیاری درختان و زمینها برگزار میشود نیز در روز دوشنبه مورخ 15/03/91 ساعت 8 صبح برگزار خواهد شد. 

 

و من الله التوفیق 

شورای اسلامی روستای آرتون طالقان 

شرکت تعاونی روستای آرتون طالقان

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد